Redirects
Redirects
Redirects er omdirigeringer, der automatisk sender brugere og søgemaskiner fra én URL til en anden. De bruges ofte, når en side er blevet flyttet, slettet eller ændret, og sikrer, at trafikken stadig når det ønskede indhold uden at møde en fejlmeddelelse.
- Raney Consulting
Har du hørt om Redirects?
Har du nogensinde klikket på et link og alligevel endt det rigtige sted, selvom URL’en var ændret? Det er kraften bag redirects. Uanset om det handler om at bevare din SEO-værdi eller give brugerne en gnidningsfri oplevelse, er redirects et uundværligt værktøj i enhver hjemmesideoptimering
Hvorfor er det vigtigt at lære om Redirects?
Redirect er en teknik inden for SEO, der benyttes når en hjemmeside flyttes til en ny URL, og trafikken samt rangeringen i SERPen, ønskes at bevares. Der er to typer for redirects. Der er den midlertidige (302 redirect), og den permanente (301 redirect). Den midlertidige, 302, viser søgemaskinerne, at flytningen af siden kun er for en periode, som f.eks når siden er under vedligeholdelse eller siden indeholder midlertidige kampagner. Den permanente, 301, fortæller søgemaskinerne, at siden permanent er flyttet til en ny placering. Denne bruges f.eks. ved et nyt virksomheds- og dermed domænenavn, og er vigtig for at beholde sidens rangering i søgeresultaterne, da linkværdien bliver overført til den nye URL.
Hvorfor er redirects vigtige for SEO?
En korrekt udført 301 permanent redirect beholder sidens søgeresultat rangering, da man fortæller søgemaskinerne at den gamle URL ikke længere indeholder dette indhold, og videresender brugeren hen til den nye URL. Dette sikrer også at brugere, der klikker på gamle links, bliver videresendt til det relevante indhold, i stedet for at møde en død ende. Samtidig med at du beholder din rangering, beholder din hjemmesides domæne også sin autoritet og troværdighed. Derfor er det vigtigt at bruge redirects korrekt for at undgå problemer med SEO, som duplikeret indhold, eller tab af autoritet.
Det er vigtigt at gøre brug af den rigtige redirect, så forvirring for søgemaskinerne og potentielt tab af rangering ikke opstår.
Ønsker du hjælp til at sikre, at din hjemmeside skaber de bedste resultater muligt, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.