On-page
On-page
On-page SEO refererer til optimering af elementer direkte på din hjemmeside for at forbedre dens synlighed i søgemaskinerne. Dette inkluderer indhold, metatags, overskrifter, billeder, interne links og tekniske aspekter som URL-struktur.
- Raney Consulting
Har du hørt om On-page?
Hvis din hjemmeside var et hus, ville on-page SEO være fundamentet og indretningen. Det handler om at gøre hver eneste side så brugervenlig og søgemaskinevenlig som muligt. En stærk on-page SEO-strategi sikrer, at både dine besøgende og søgemaskiner nemt kan forstå og værdsætte dit indhold.
Hvorfor er det vigtigt at lære om On-page?
Når du arbejder med on-page, så arbejder du blandt andet med hjemmesidens indhold og brugeroplevelse. Her implementeres de søgeord, der er fundet i søgeordsanalysen, på de eksisterende tekster, titler, og beskrivelser. Hvis der mangler indhold, kan dette også produceres ud fra de analyser, der er udført.
On-page optimering er et område, som indeholder en lang række muligheder for implementeringer. I bund og grund, så kan alle de tiltag, som du implementerer på din hjemmeside kategoriseres som værende on-page optimeringer.
Fra et SEO-perspektiv er der især fokus på produktion af unikt content, der inkluderer keywords i den rette mængde, samt alt-tekst. Det er vigtigt at gøre brug af overskrifter i form af H1, H2 og H3. Dette har en kraftig positiv indvirkning på rangeringen. For at hjemmesiden har en god brugeroplevelse og indholdet er værdiskabende, så skal der skabes et godt flow af interne links, så hjemmesiden er nem at navigere på og signalerer, at dit indhold er værd at linke til.
Ønsker du hjælp til at sikre, at din hjemmeside skaber de bedste resultater muligt, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.