Google Trends
Google Trends
Google Trends er et gratis værktøj fra Google, der viser data om søgeadfærd og populære søgeord over tid. Det hjælper brugere med at analysere tendenser i søgemønstre og forstå, hvad der er aktuelt og relevant for deres målgruppe.
- Raney Consulting
Har du hørt om Google Trends?
Hvordan ved du, hvad din målgruppe søger efter lige nu? Svaret ligger i Google Trends – et uvurderligt værktøj, der giver dig et kig ind i søgeadfærden på verdens mest brugte søgemaskine. Uanset om du planlægger en kampagne, vælger søgeord eller analyserer sæsonmæssige tendenser, kan Google Trends give dig indsigt, der driver resultater.
Hvorfor er det vigtigt at lære om Google Trends?
Google trends er et værktøj der kan bruges til komparative undersøgelser af nøgleord og opdagelse af event-triggered stigninger i søgning på specifikke nøgleord. Google trends giver søgeordsrelateret data, inklusiv search volumen og geografisk information om brugere til specifikke keywords.
Google Trends viser også hvilke longtail keywords og søgeord der er mest populære samt emner, som du kan dykke dybere ned i. Værktøjet kan også vise variationen af søgetermer over tid, lokation, tidsramme, kategori og industri, samt type af søgning.
Google trends kan være meget værdifuldt i marketing. For eksempel hvis du har en sæsonpræget forretning, skal der bruges ekstra ressourcer, når forretningskritiske søgeord trender.
Især i SEO er Google trends et godt redskab, da du kan få en bedre indsigt i, hvad din primære målgruppe søger information omkring. Ved at skrive content rettet mod dette, kan det medføre visninger i SERPen og skabe organisk trafik til din hjemmeside.
Vil du gerne forbedre dine muligheder for at finde de rette keywords, og samtidig øge din organiske trafik gennem SEO, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.