E-E-A-T
E-E-A-T
E-E-A-T står for Experience, Expertise, Authoritativeness og Trustworthiness – en ramme, som Google bruger til at evaluere kvaliteten af indhold på hjemmesider. Disse principper hjælper søgemaskiner med at afgøre, om en side leverer erfaring, ekspertise, autoritet og troværdigt indhold til brugerne.
- Raney Consulting
Har du hørt om E-E-A-T
Hvorfor vælger Google én hjemmeside over en anden? Svaret findes ofte i E-E-A-T. Dette koncept handler om mere end blot nøgleord og backlinks – det handler om at skabe indhold, der bygger tillid og signalerer kvalitet. For virksomheder er E-E-A-T en nøglefaktor i at opnå synlighed og succes i søgemaskineresultaterne.
Hvorfor er det vigtigt at lære om E-E-A-T
E-E-A-T er fra Googles guidelines og er grundstenene, der skal følges for at rangere højt på Google.
Experience:
Experience, eller erfaring, refererer til den førstehåndsviden, som skribenten bag indholdet besidder. Altså ligger det vægt på vigtigheden af personlige erfaringer og viden, som viser troværdighed overfor sin målgruppe.
Mere og mere indhold bliver skabt med kunstig intelligens, og det har derfor været vigtigt for Google at understrege, hvor betydningsfuld erfaring er i det producerede indhold.
Expertise:
Dette element baserer sig på, at du skal vise din ekspertise over for brugerne. Dette er især vigtigt, hvis der arbejdes med indhold, som kan påvirke brugernes økonomi og/eller helbred. Dette kaldes i SEO “Your Money Your Life”. Der er flere grunde til at vise din ekspertise, såsom troværdighed, overbevisning, og blive ‘go-to’ kilden for information, men YMYL er især vigtigt, hvis din forretning kan påvirke brugernes økonomi eller helbred.
Authoritativeness:
Authoritativeness, eller autoritet, handler om at være ‘go-’to’ kilden for information inden for sit felt. Dette skal gøres gennem indhold og linkbuilding, så man viser søgemaskinerne, at man har kvalitetsrigt indhold. Ligeledes giver det autoritet, hvis andre hjemmesider henviser til dig via earned backlinks. Dette vil resultere i top autoritet, som er essentielt, hvis du vil rangere på specifikke emner og søgeord.
Trustworthiness:
Troværdighed er fundamentet for flere besøgende og en høj konverteringsrate. Dette indebærer en sikker betaling, pålidelig kundeservice, ærlige produktanmeldelser samt om, hvorvidt man kan se, hvem der står bag sitet og virksomheden. I SEO handler det om fuld gennemsigtighed og neutralitet, hvis du skal rangere på erfaringsrigt indhold, der viser din ekspertise.
Vil du hjælp til at opbygge din E-E-A-T ved at skabe strategisk og troværdigt indhold, der styrker din autoritet online, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.