Duplikeret indhold
Duplikeret indhold
Duplikeret indhold refererer til tekst eller sider, der vises på flere URL’er, enten inden for samme hjemmeside eller på tværs af forskellige domæner. Dette kan skabe problemer for søgemaskiner, da de har svært ved at afgøre, hvilken version der er mest relevant for brugeren.
- Raney Consulting
Har du hørt om Duplikeret indhold?
Forestil dig, at du sender den samme besked til flere modtagere uden at fortælle, hvilken der er vigtigst. Det er præcis det problem, duplikeret indhold skaber for søgemaskiner som Google. Hvis ikke du løser det, risikerer du at forvirre algoritmerne, hvilket kan skade din SEO og reducere din synlighed i søgeresultaterne.
Hvorfor er det vigtigt at lære om Duplikeret indhold
Et af de største problemer i SEO er duplikeret indhold. Søgemaskiner anser samme indhold på to eller flere sider, som et forsøg på at få indekseret samme side flere gange, og du kan risikere at ingen af siderne kommer til at rangere højt. Søgemaskinernes crawlere ved ikke, hvilken de skal rangere, og det er derfor essentielt at tilføje et canonical tag. Med SEO-termer kalder vi det kannibalisering, når flere sider forsøger at rangere på det samme, hvilket ofte resulterer i, at ingen af siderne kommer til at rangere godt.
Duplikeret indhold kan også forekomme, hvis der tages indhold fra andre hjemmesider, og du kan risikere at blive straffet for dette, da Google giver værdi til originalt, erfaringsrigt og relevant indhold, som giver mest til brugerne.
Vil du gerne sikre at din hjemmeside undgå problemer med duplikeret indhold, og samtidig forbedre din position på Google gennem SEO, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.