SERP

SERP

SERP, search engine result page, er den resultatside søgemaskinerne viser, når der søges på bestemte keywords. 

Hvad betyder SERP?

SERP er en forkortelse for: Search Engine Result Page. 

SERPen er der, hvor du ønsker at blive vist så højt som muligt. SERP er egentlig betegnelsen for alle resultater der bliver vist ved en søgning, men langt de fleste benytter sig kun af top 10 resultaterne. 

Hvordan fungerer SERP?

SERP er betegnelsen for alle de resultater du finder, når du søger på noget på en søgemaskine. 

For at komme højt op på SERPen skal hjemmesiden leve op til en række kriterier. Blandt andet kræver det, at din side indeholder forretningskritiske nøgleord og long tail keywords. Samtidig skal indholdet på hele hjemmesiden være optimeret til at inkludere disse keywords, og have kvalitetsrigt content, som er engagerende og hjælpsomt. Dette content skal helst også indeholde interne links, der navigerer brugeren videre rundt på hjemmesiden. 

Ved dette kan søgemaskiners crawlere nemt analysere hjemmesiden og rangere den på søgeresultatsiden. Da det kun er 25% af brugere der går videre fra side et på resultatsiden, stræber man i SEO efter at rangere i top 3, da disse oplever absolut mest trafik.

Ønsker du hjælp til at sikre, at din hjemmeside skaber de bedste resultater muligt, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst. 

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.

Book et møde

Udfyld nedenstående formular og vi vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.