5064,71% i organisk trafik på 7 måneder
Sådan opnåede Arctic Outdoor en markant stigning i organisk trafik!
Arctic Outdoor ønskede en større synlighed og en konkurrencedygtig positionering, som en virksomhed der producerer outdoor tøj der holder. Det danske firmas mange års erfaring med tekstiler og outdoor livsstilen, og vores ekspertise indenfor SEO og konverteringsoptimering, har givet Arctic Outdoor en markant stigning i både organisk trafik og forretningsrelevante keywords.
Skal I være vores næste case?
Klik på knappen nedenfor og start din vækstrejse hos Raney Consulting
Om Arctic Outdoor
Arctic Outdoor er et 100% dansk outdoor brand med ambitioner om at skabe etisk produceret udstyr, “der er built to last”. Brandet har rødder i det danske dun- og tekstilfirma ARCTIC A/S, og er grundlagt af far og søn der har ekspertviden inden for tekstiler samt outdoor livsstilen. De har et klart fokus på at blive eksperter og en autoritet med forbrugertillid på dansk outdoor tøj.
Organisk trafik:
Organiske visninger:
Side 1 keywords:
Sådan vækstede Arctic Outdoor med 5064,71% i organisk trafik på 7 måneder
Organisk trafik er et essentielt element i enhver forretningsstrategi. I vores samarbejde har vi optimeret Arctic Outdoors brug af væsentlige keywords, og dermed har de opnået en højere position på Google. Dette har resulteret i en stigning på 5064,71% i organisk trafik.
I juni 2023 startede vores samarbejde med Arctic Outdoor med det klare mål at udfordre det danske outdoor marked.
Samarbejdet med Raney Consulting blev indledt med formålet om at give Arctic Outdoor en mere bæredygtig vækst. Indtil nu havde de udelukkende trafik fra betalt annoncering – men intet organisk – det skulle vi lave om på.
For at forstå markedet dykkede vi dybt ned i analyser, hvorefter vi kunne udarbejde en strategi som positionerede Arctic Outdoor som den primære kilde for dansk outdoor tøj på Google.
Sådan fik Arctic Outdoor over 1700 besøgende om måneden
Efter afstemning af forventninger til samarbejdet, blev der lagt en konkret SEO strategi samt content plan, for at nå frem til der, hvor Arctic Outdoor ønskede at være. Vores udarbejdede analyser, gav os viden om hvilke konkurrenter vi var oppe imod, og hvor de rangerede. Nu konkurrerer Arctic Outdoor på deres primære keywords med de helt store spillere på markedet, som Eventyrsport og Spejdersport. På baggrund af dette kreerede vi en præcis content- og strategi plan for, hvad vi skulle gøre for at udkonkurrere dem.
Ved hjælp af analyserne kunne vi identificere de områder, som skulle arbejdes på, hvilket hjalp til at finde den rette strategi.
Dernæst gik vi i gang med eksekveringen. Vi fokuserede på at optimere kategorisider og relevant content, som blev fundamentet for en stigning i månedligt besøgende.
“Raney Consulting har vækstet vores organiske trafik siden juni 2023 og det har været en sand fornøjelse med løbende sparring og 24 timers kommunikation. Vi har også fået hjælp til den tekniske del af hjemmesideoptimering og lavet features som øgede konverteringsraten.”
“Varm anbefaling herfra” – Arctic Outdoor
De rigtige keywords
I dag er det ikke nok at have en online og social tilstedeværelse; man skal være synlig og aktiv de rigtige steder. For Arctic Outdoor, betød det at fokusere på de keywords, der er relevante for deres webshop og deres kunders behov.
Gennem vores analyser, identificerede vi de keywords, der havde størst potentiale for at drive trafik og få Arctic Outdoor frem på side 1, og skabe opmærksomhed. Med en strategisk plan for on-page optimering, kvalitets content og teknisk SEO, har vi sikret at Arctic Outdoor rangerer højt på Google for disse forretningsrelevante keywords. Dette har ikke kun øget deres online synlighed, men også styrket deres autoritet, og gjort dem til en værdig konkurrent til de store spillere på markedet.
+1389% i keywords på side 1
Siden samarbejdets start til nu, syv måneder efter, ses der en stigning på 1389% i keywords på side 1. Altså har vi ganget deres tilstedeværelse på side 1 med næsten 15. Udover dette har Arctic Outdoor oplevet en vækst på 1400% i antallet af keywords i top tre. Disse resultater gør Arctic Outdoor mere synlige i organisk søgning, som skaber positiv opmærksomhed, og dermed får de en markedsmæssig fordel.
Fremtidsudsigter
Denne markante stigning i både organisk trafik og visninger på Google, har lagt et rigtig godt fundament for vores fremtidige samarbejde med Arctic Outdoor, og vi ser frem til at fortsætte med at optimere on-page SEO og kreere indhold der kan få Arctic Outdoor til at være det førende danske brand på Outdoor tøj.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.